År 2017 gick Toyota Center Göteborg in som partner till IK Sävehof och samarbetet utökades sedan under 2018. Säsongen 2019/20 blev samarbetet än större då Toyota Center Göteborg växlade upp till Hofleverantör (huvudpartner) till klubben. Avtalet känns utvecklande för båda parter och gäller till vt – 2023.
”Vårt samarbete med Sävehof har fungerat över all förväntan sedan vi skrev första avtalet. Vi är framför allt oerhört nöjda med klubbens affärsnätverk, Bollkänslan, men vi har även erhållit mycket exponering i media och det kändes därför naturligt att ta ytterligare ett steg i vårt samarbete”, säger Martin Banck, VD Toyota Center Göteborg.
“Allt sedan vi inledde vårt samarbete har Toyota Center Göteborg varit mycket aktiva i vårt affärsnätverk och på matcher med bl.a matchvärdskap. Att de nu känner att det finns ännu mer B2B att göra tillsammans med klubben gläder oss extra mycket. Vi hoppas i och med denna förlängningen att fler partners och företag upptäcker hur mycket det kan ge med aktiveringar i partnerskapet och nätverket”, säger IK Sävehofs klubbchef Stefan Albrechtson.
IK Sävehofs klubbidé är att vara en klubb av högsta kvalitet och vara till för alla – såväl bredd som elit, ung som gammal och skapa gemenskap, glädje och engagemang.