2017 gick Toyota Center Göteborg in som partner till IK Sävehof och samarbetet utökades sedan under 2018. Säsongen 2019/20 blir samarbetet än större då Toyota Center Göteborg växlar upp till Hofleverantör (huvudpartner) till klubben via ett nytecknat 2-årsavtal.

”Vårt samarbete med Sävehof har fungerat över all förväntan sedan vi skrev avtal för två år sedan. Vi är framför allt oerhört nöjda med klubbens affärsnätverk, Bollkänslan, men vi har även erhållit mycket exponering i media och det kändes därför naturligt att ta ytterligare ett steg i vårt samarbete”, säger Martin Banck, VD Toyota Center Göteborg.

Allt sedan vi inledde vårt samarbete har Toyota Center Göteborg varit mycket aktiva i vårt affärsnätverk och på matcher med bl.a matchvärdskap. Att de nu känner att det finns ännu mer B2B att göra tillsammans med klubben gläder oss extra mycket, säger IK Sävehofs marknadschef Mats Janson. Vi hoppas i och med denna förlängning att fler partners och företag upptäcker hur mycket det kan ge med aktiveringar i partnerskapet och nätverket.

IK Sävehovs föreningsidé är att vara en förening av högsta kvalitet och är till för alla – såväl bredd som elit, ung som gammal och skapar gemenskap, glädje och engagemang.”