Har din bil fått en skada? Vi samarbetar med alla försäkringsbolag. Du måste själv göra anmäla till ditt försäkringsbolaget, innan vi kan hjälpa dig med en skadebesiktning. Är din bil yngre än 3 år har den vagnskadegaranti och då är det Länsförsäkringar du ska kontakta.

Här anmäler du din skada till Länsförsäkringar.

Gäller det en glas eller maskinskada kontakta vår serviceverkstad via kontakformuläret här eller ring:

Mölndal 031-7502450.

Bäckebol 031-7252350.

Här kan du boka din skadebesiktning hos oss

Du kan även komma på drop in besiktning på vår anläggning i Bäckebol.
Se öppettiderna för Mölndal och Bäckebol.

Vi kontrollerar och fotograferar bilens skador och gör en skadevärdering som sänds vidare till ditt försäkringsbolag. Nu bokar vi även ett datum för reparationen av din bil. För att uppnå bästa resultat bör bilen vara tvättad. Medtag skadenummer.

Du visar skadan på din bil

Är din bil yngre än 3 år har den vagnskadegaranti och det är Länsförsäkringar du
ska kontakta vid skada. Vi kontrollerar och fotograferar bilens skador och gör en
skadevärdering, en s.k. Cabas. Värdering med foton sänds sedan vidare till ditt försäkringsbolag.

Förberedelser innan du lämnar bilen

Om inget annat är avtalat ber vi dig komma med din bil aktuellt datum. Glöm inte att ta med nyckel till ev. fälglås. Demontera takboxar, takräcken och barnstolar. Vänligen töm bilen på lösa delar/värdesaker. Du måste själv anmäla skadan till försäkringsbolaget, innan bilen lämnas, annars kan inte reparationen påbörjas.

Begagnade originalreservdelar

Vi använder begagnade originalreservdelar i de fall det finns, eftersom det är ett krav från alla försäkringsbolag. Dessa reservdelar söks i hela landet via en databas hos de bilåtervinningsföretag som har avtal med ditt försäkringsbolag.

Ersättningsbil

Vi står inte för hyrbil/ersättningsbil under reparationen. Hyrbil kan du boka på våra hyrbilsavdelning i Mölndal 031-7502480 och Bäckebol 031-7252380.

När din bil lämnats in

När din bil kommit in till oss demonterar, frilägger och riktar vi eventuella skador så att vi kan färdigställa bilen för lackering. Alla skarvar och utbytta karossdelar rostskyddas för att säkerställa din bils rostskyddsgaranti. Vi använder Toyotas högkvalitativa produkter.

Plastreparation

När det gäller plastdetaljer så är det krav från alla försäkringsbolag att ska dessa repareras i första hand, även om reparationen kostar lika mycket som en ny del (till gagn för vår miljö).

Lackeringsavdelningen

Nu kommer bilen till lackeringsavdelningen för grundning av riktade ytor, nerslipning av detaljer, maskering och lackering av åtgärdade detaljer. Vi lackerar med av Toyota godkänd vattenbaserade lackeringssystem. Allt för den rätta finishen.

Komplettering och montering

Nu kommer slutfasen där vi monterar ihop alla detaljer så som lister, invändiga paneler, lås och knappar mm.

Slutfasen och kontrollen

Därefter slutkontrolleras att allt är i sin ordning.

Vi kontaktar dig

Vi kontaktar dig och meddelar att din bil är klar. Eventuell självrisk som bestäms av ditt försäkringsbolag betalas när du hämtar bilen. Vill du ytterligare komplettera din beställning, ber vi dig att kontakta oss omgående så att vi kan avsätta tid för ytterligare arbete och säkerställa att alla reservdelar finns hemma.

 Fråga oss om du vill veta mer!

Du vet väl att din Toyota/Lexus behåller alla garantier när den repareras hos oss. Samt att vi lämnar tre år garanti på alla skadereparationer.

Garantibevis 3 års garanti på utfört arbete

Din bil har reparerats enligt Toyotas högt ställda normer med reparationsmetoder som är erkända inom branschen. Detta garantibevis säkerställer fortsatt giltighet för garantin mot genomrostning i samband med reparation eller utbyte av karosseridetalj (kontakta en auktoriserad Toyota återförsäljare om du är osäker på vilka garantier som gäller för din bil).

Dessutom borgar vi för kvaliteten på reparationen genom att ge dig en omfattande 3-års garanti på det utförda arbetet.

Vi förbinder oss att åtgärda eventuella brister i det utförda arbetet utan diskussion eller dröjsmål. Om vår bedömning är att det inte förekommer någon brist i det utförda arbetet, anlitas en av båda parter gemensamt utsedd opartisk och oberoende kontrollant som får avgöra ärendet.

Skadeverkstad Mölndal
Tel: 031-7502440

Skadeverkstad Bäckebol:
Tel: 031-7252340

Hyrbil Mölndal:
Tel: 031-7502480

Hyrbil Bäckebol:
Tel: 031-7252380

Folksam:
Tel: 0771-960960

IF:
Tel: 0771-655655

Länsförsäkringar Göteborg:
Tel:031-638000

Modernaförsäkringar:
Tel: 0200-213213

Vi lagar ditt stenskott gratis.

Det förhindrar att rutan spricker och därmed sparar du kostnad för byte av ruta. Vi kontaktar ditt försäkringsbolag och står för eventuell självrisk i samband med lagningen av stenskottet.

Boka online eller fyll i kontaktformuläret nedan.

Nöjda kunder

Efter en skadereparation hos oss är är det mycket viktigt för oss att du känner dig nöjd med arbetet vi har utfört. För att säkerställa det samt för att fånga upp eventuella synpunkter så genomför vi kundundersökningar via mail. Vi är tacksamma om du tar dig tid att svara.

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig.

Förnamn validation-icon validation-icon Var god ange ett giltigt förnamn
Efternamn validation-icon validation-icon Var god ange ett giltigt efternamn
Telefon validation-icon validation-icon Var god ange ett giltigt telefonnummer
E-post validation-icon validation-icon Var god ange en giltig e-postadress
Välj en anläggning
Välj ett ärende
Välj ett ärende
Ange registreringsnummer validation-icon validation-icon Regnummer ska vara sex tecken utan mellanslag
Meddelande Var god ange ett meddelande
Godkänn integritetspolicyn

Begäran misslyckades, se till att alla obligatoriska fält är ifyllda och skicka igen.

success-icon
Ditt meddelande har skickats