Har din bil fått en skada? Vi samarbetar med alla försäkringsbolag. Du måste själv göra anmäla till ditt försäkringsbolaget, innan vi kan hjälpa dig med en skadebesiktning. Är din bil yngre än 3 år har den vagnskadegaranti och då är det Länsförsäkringar du ska kontakta.
Här anmäler du din skada till Länsförsäkringar.
Gäller det en glas eller maskinskada kontakta vår serviceverkstad via kontakformuläret här eller ring:
Här kan du boka din skadebesiktning hos oss
Du kan även komma på drop in besiktning på vår anläggning i Bäckebol.
Se öppettiderna för Mölndal och Bäckebol.
Vi kontrollerar och fotograferar bilens skador och gör en skadevärdering som sänds vidare till ditt försäkringsbolag. Nu bokar vi även ett datum för reparationen av din bil. För att uppnå bästa resultat bör bilen vara tvättad. Medtag skadenummer.
Du visar skadan på din bil
Är din bil yngre än 3 år har den vagnskadegaranti och det är Länsförsäkringar du
ska kontakta vid skada. Vi kontrollerar och fotograferar bilens skador och gör en
skadevärdering, en s.k. Cabas. Värdering med foton sänds sedan vidare till ditt försäkringsbolag.
Förberedelser innan du lämnar bilen
Om inget annat är avtalat ber vi dig komma med din bil aktuellt datum. Glöm inte att ta med nyckel till ev. fälglås. Demontera takboxar, takräcken och barnstolar. Vänligen töm bilen på lösa delar/värdesaker. Du måste själv anmäla skadan till försäkringsbolaget, innan bilen lämnas, annars kan inte reparationen påbörjas.
Begagnade originalreservdelar
Vi använder begagnade originalreservdelar i de fall det finns, eftersom det är ett krav från alla försäkringsbolag. Dessa reservdelar söks i hela landet via en databas hos de bilåtervinningsföretag som har avtal med ditt försäkringsbolag.
Ersättningsbil
Vi står inte för hyrbil/ersättningsbil under reparationen. Hyrbil kan du boka på våra hyrbilsavdelning i Mölndal 031-7502480 och Bäckebol 031-7252380.
När din bil lämnats in
När din bil kommit in till oss demonterar, frilägger och riktar vi eventuella skador så att vi kan färdigställa bilen för lackering. Alla skarvar och utbytta karossdelar rostskyddas för att säkerställa din bils rostskyddsgaranti. Vi använder Toyotas högkvalitativa produkter.
Plastreparation
När det gäller plastdetaljer så är det krav från alla försäkringsbolag att ska dessa repareras i första hand, även om reparationen kostar lika mycket som en ny del (till gagn för vår miljö).
Lackeringsavdelningen
Nu kommer bilen till lackeringsavdelningen för grundning av riktade ytor, nerslipning av detaljer, maskering och lackering av åtgärdade detaljer. Vi lackerar med av Toyota godkänd vattenbaserade lackeringssystem. Allt för den rätta finishen.
Komplettering och montering
Nu kommer slutfasen där vi monterar ihop alla detaljer så som lister, invändiga paneler, lås och knappar mm.
Slutfasen och kontrollen
Därefter slutkontrolleras att allt är i sin ordning.
Vi kontaktar dig
Vi kontaktar dig och meddelar att din bil är klar. Eventuell självrisk som bestäms av ditt försäkringsbolag betalas när du hämtar bilen. Vill du ytterligare komplettera din beställning, ber vi dig att kontakta oss omgående så att vi kan avsätta tid för ytterligare arbete och säkerställa att alla reservdelar finns hemma.
Fråga oss om du vill veta mer!
Du vet väl att din Toyota/Lexus behåller alla garantier när den repareras hos oss. Samt att vi lämnar tre år garanti på alla skadereparationer.
Garantibevis 3 års garanti på utfört arbete
Din bil har reparerats enligt Toyotas högt ställda normer med reparationsmetoder som är erkända inom branschen. Detta garantibevis säkerställer fortsatt giltighet för garantin mot genomrostning i samband med reparation eller utbyte av karosseridetalj (kontakta en auktoriserad Toyota återförsäljare om du är osäker på vilka garantier som gäller för din bil).
Dessutom borgar vi för kvaliteten på reparationen genom att ge dig en omfattande 3-års garanti på det utförda arbetet.
Vi förbinder oss att åtgärda eventuella brister i det utförda arbetet utan diskussion eller dröjsmål. Om vår bedömning är att det inte förekommer någon brist i det utförda arbetet, anlitas en av båda parter gemensamt utsedd opartisk och oberoende kontrollant som får avgöra ärendet.
Skadeverkstad Mölndal
Tel: 031-7502440
Skadeverkstad Bäckebol:
Tel: 031-7252340
Hyrbil Mölndal:
Tel: 031-7502480
Hyrbil Bäckebol:
Tel: 031-7252380
Folksam:
Tel: 0771-960960
IF:
Tel: 0771-655655
Länsförsäkringar Göteborg:
Tel:031-638000
Modernaförsäkringar:
Tel: 0200-213213
Vi lagar ditt stenskott gratis.
Det förhindrar att rutan spricker och därmed sparar du kostnad för byte av ruta. Vi kontaktar ditt försäkringsbolag och står för eventuell självrisk i samband med lagningen av stenskottet.
Boka online eller fyll i kontaktformuläret nedan.
Nöjda kunder
Efter en skadereparation hos oss är är det mycket viktigt för oss att du känner dig nöjd med arbetet vi har utfört. För att säkerställa det samt för att fånga upp eventuella synpunkter så genomför vi kundundersökningar via mail. Vi är tacksamma om du tar dig tid att svara.